מסע קולינארי בירושלים

ירושלים היא עיר צבעונית ותוססת הרבה יותר ממה שמעריכים תושבי ישראל רבים, הפוגשים את שמה בעיקר במהדורות החדשות, ובדרך כלל בהקשרים לא ממש חיוביים. ירושלים מציעה ניגודים מעניינים ויוצאי דופן בין היסטוריה ומודרניזציה, דת וחול, חוץ ופנים, אוכלוסיה מגוונת וחיה, ניגודיות שאפשר לחוות אותה במשך זמן רב, ולהרגיש שלא טעמנו את קצה קצה של העיר. אחד מהקונספטים המעניינים ביותר לעריכת חופשה בירושלים הוא מסע קולינארי בין הריחות, הטעמים והמסעדות הרבות שמציעה העיר, על אף ואולי בגלל שמרבית המסעדות בעיר הן מסעדות כשרות לחלוטין, מגישות מאכלים כשרים בלבד וסגורות בערבי שבת ובמהלך השבת עצמה.

מתחילים בשוק מחנה יהודה במערב עד העיר העתיקה במזרח 

את המסע הקולינארי בעיר תוכלו להתחיל במסעדות של שלל בתי מלון בירושלים שיכולים לספק לכם פתרונות לינה בירושלים במגוון רחב של מחירים ורמות אירוח, אך את הטעמים האמיתיים של העיר תוכלו לפגוש במאכלי הרחוב המוגשים בעיקר באזור מרכז העיר, אך לא רק, מחנה יהודה השוק המיתולוגי של ירושלים, שהפך בשנים אחרונות למוקד עלייה לרגל של תל אביבים המחפשים חוויית טעמים יוצאת דופן באווירת שוק אותנטית עם כל הריחות, המראות והאווירה המיוחדת שיודעת רק ירושלים להציע.

דוכני מזון רחוב אותנטיים עם טעם ירושלמי אותנטי 

בחיפוש אחר תחנות ואבני דרך במסע הקולינארי שלכם, כדאי להתעכב בעיקר בשטח שבין שוק מחנה יהודה במערב, דרך מרכז העיר ועד העיר העתיקה שבמזרח העיר, ציר שאורכו קילומטרים ספורים ומציע מגוון רחב של טעמים עם מסעדות בעלות אוריינטציה מזרחית, סטקיות, מאכלים ערביים אותנטיים ועד מסעדות גורמה המציעות את המנות המתקדמות ביותר, באווירה מודרנית ומעוצבת בדיוק כפי שאפשר למצוא במסעדות היקרות ביותר בתל אביב. במסע הקולינארי הזה, אתם לא רוצים לוותר על כלום, ובכלל זה לא על הגבינות, המאפים והתבלינים המוצגים לראווה ברחובות שוק מחנה יהודה, דוכני פלאפל עם טעם של פעם, פיצריות עם פיצות דקיקות או שמנמנות על פי טעמכם, גלידריות, מעורב ירושלמי ועוד שורה ארוכה של דוכני מזון רחוב אותנטי עם טעם שאין איך להגדיר אותו פרט לכך שהוא ירושלמי.

מסעדות גורמה ויוקרה כמיטב המסעדות של תל אביב

יחד עם זאת, בדיוק כפי שתוכלו למצוא מלונות בוטיק בירושלים ואפילו מלון זול בירושלים שנחשבת לבירת תיירות עולמית יקרה, גם חוויית האוכל שלכם אינה אמורה להסתיים במזון רחוב בלבד. לרשותכם שורה של מסעדות יוקרה, מסעדות גורמה ומסעדות משפחתיות קלאסיות המשתרעות לאורך האזור של שלומציון המלכה, דוד המלך, ממילא ועד הרובע היהודי שבתוך העיר העתיקה, ובכלל זה גם מסעדות גורמה של השפים הגדולים בישראל, שהחליטו לעשות עלייה לעיר הקודש, ותורמים רבות למגוון הטעמים שמציעה העיר, ולמסע הקולינארי שתוכלו להשלים במתחם הקצר שבין מחנה יהודה במערב והעיר העתיקה במזרח.