התצפית הכי רומנטית או המקום בו נערכות הכי הרבה הצעות נישואין בירושלים.

הר ציון הוא אחד האיזורים הכי אוטנטיים בירושלים המערבית. הוא משמר בין חומות האבן הגבוהות שלו אווירה של כפר ים תיכוני קסום ורוגע.

הוא משכן על פני כמה עשרות מטרים רבועים בודדים את כמה מהאתרים המקודשים לנצרות , ליהדות ולאסלאם גם יחד, אך למרות את שוררת בו רוח של שלווה והרמוניה מופלאה שיכולה להיות מודל כיצד אמורה להיות התחושה בירושלים כולה.

על פני כמה מאות מטרים רבועים תמצאו את כנסיית הדורמציון מהיפות בכנסיות ירושלים (לדעתי הכי יפה) החולשת בעוצמה מלכותית ומשקיפה על בריכת הסולטאן, גיא בן הינום ,משכנות שאננים ומערב העיר כולה.

לפי המסורת הנוצרית כאן סיימה מרים אמו של ישו, מירים, את חייה ושקעה בתנומת עולמים (דורמיר בצרפתית שינה), אם תכנסו אל הכנסיה תוכלו לראות את פסלה של מרים הישנה במרתף המבנה המלכותי והמרשים.

בכנסיה זו נערכת מידי שנה אחת ממיסות (תפילות) חג המולד הגדולות והמרשימות בירושלים מידי ה 24 בדצמבר בשעה 24:00 (חצות).

רשת מלונות סמארט מציעה מידי שנה סיור חג מולד מיוחד העובר במספר אתרים והמיע לשיאו במיסת חצות בדורמציון. 

כמה עשרות מטרים ממנה תמצאו את מתחם קבר דוד וחדר הסעודה האחרונה.

קבר המלך דוד המלך, מייסדה המקראי של ירושלים, מקודש ביותר ליהדות לאיסלאם וגם לנצרות, מתחם הקבר היום מתפקד כמקום תפילה יהודי כשבמרכזו מצבת הקבר של דוד המלך הנמצא במערה הממוקמת מתחת למבנה הקבר עצמו.

מעל לקבר נמצא חדר הסעודה האחרונה – המקום בו לפי המסורת הנוצרית סעד ישו את סעודתו האחרונה כאדם חופשי לפני הסגרתו לרומאים וצליבתו.

בחדר תמצאו ציורים המתארים את אותו לילה מר (שהיה דרך אגב ליל הסדר) אם אתם במצב רוח רומנטי אולי אפשר לפסוח בהזדמנות זו על תיאורי הסבל הגרפיים.

מחדר הסעודה האחרונה, יש לעלות בגרם מדרגות אבן צר אל גג המתחם במקביל לצריח המסגד הנמצא במקום. הגג הממוקם בנקודה הקרובה ביותר לחומות העיר העתיקה, היה עד לשנת 1967 אחת מהנקודות היחידות במערב ירושלים שבה אפשר היה לערוך תצפיות לכיוון הר הבית והכותל המערבי.

במקום נמצא גם חדרון קטן הנקרא חדר הנשיא בו היה נוהג נשיאה שני של מדינת ישראל, יצחק בן צבי לקבל ולברך את החוגגים שהיו מקיימים את מצוות העליה לרגל לנקודה זו שהייתה כאמור הנקודה היחידה ממנה ניתן היה לצפות אל הר הבית.

מאז יוני 1967 ואיחוד ירושלים, איבד המקום את ייחודו הזה ונותר בשלוותו השקטה והחרישית, המוני החוגגים והמתפללים והתיירים נוהרים אל העיר העתיקה שבתוך החומות ומותירים את המקום בשלוותו המופלאה. כמה נעים לשבת לעת שקיעה על מרצפות הגג הקרירות, להשען על כיפות האבן השקטות ולהביט אל עבר הרי ירושלים והמדבר הנצבעים אדום בקרני השמש החמימה המסתלקת והולכת בקול דממה דקה וחרישית. אם הגדלתם והצטיידתם בתרמוס תה בנענע או משקה קר אין מאושרים מכם.

יודעי דבר טוענים שהנוף הקסום, השלווה וההרמוניה השורה בו תמידית, הפכו אותו למקום בו מוצעות יותר הצעות נישואין מכל אתר אחר בירושלים.