סיורים בירושלים פופולאריים מאוד אולי מימי דוד המלך, מילוני מאמינים נושאים את עיניהם בכמיהה אל העיר הקדושה וחולמים להצליח לעלות לרגל לפחות פעם בחיים! לא רק צליינים עולי רגל, גם תיירים רבים מגיעים לסיר בירושלים ולהתרשם משכיות החמדה העתיקות. ארזנו עבורכם את חמשת הסיורים המומלצים ביותר בירושלים.

 

סיור בעקבות שלוש הדתות בירושלים 

מי שרוצה להבין לעומק מדוע קדושה ירושלים ביהדות, בנצרות ובאסלאם זה הסיור שעשה לכם סדר בדברים! סיורים בירושלים בסגנון הזה מתחילים באזור קבר דוד, דוד דמות מאוד משמעותיות בדתות השונות והקבר מקודש בשלוש הדתות, שם גם חדר הסעודה האחרונה. משם נכנסים לרובע היהודי לאזור בתי הכנסת השונים וצופים על הכותל והעיר העתיקה מהגגות ונכנסים לרובע הנוצרי, שם שמים את הדגש על כנסיית הקבר, המקום הכי קדוש בעולם הנוצרי ודרך התלבושות והדמויות מכירים את המגוון העצום של העדות הנוצריות והקשר שלהם לעיר. כמובן שניתן לבקר גם ברובע המוסלמי בקרבת המסגדים שבפתח הר הבית ולסיים את הסיור בכותל.

סיור בירושלים – שוק מחנה-יהודה ונחלאות 

הנוסטלגיה הירושלמית שאנו מכירים מהמחזמר בוסתן ספרדי עוד חיה וקיימת בסמטאות הותיקות של מרכז העיר, בסיור הזה נצלול לעומק השכונות הראשונות מחוץ לחומה (אחרי הגל של משכנות שאננים) ונתרפק על סיפורי סורמלו, משפחת בנאי ועוד ירושלמים רבים, בחלק השני נכנס לשוק מחנה יהודה הססגוני ונפגש עם בעלי הבאסטות השונות, נטעם ונטעם ונטעם, נצחק, נגע ונשמע. בקיצור שוק שמחה וששון בסיור מדליק שלא תשכחו לעולם.

סיור בכפר עין כרם 

סמטאות פסטוראליות, מעיין פועם, פעמוני כנסיות ואוויר הרים צלול כיין. סיור בעין כרם לוקח אתכם לסיפורים רבים בעקבות יוחנן המטביל, ביקור בכנסיות הכפר העתיק וסיפורים על אוצרות וסודות שהתגלו בין קירות הבתים. ניתן לשלב בסיור בעין כרם ביקור אצל בעלי מלאכה ואמנים שונים המתגוררים בכפר, כמו כן אפשר לשלב את הסיור עם טיול טבע בהרי ירושלים.

גגות, שווקים ובעלי מלאכה בירושלים 

סיור מדליק ומיוחד שיוצא מהקופסה ובורח מההיסטוריה והעתיקות אל האנשים והחיים בירושלים של היום! בסיור נכנס למפעל טחינה עתיק ונשתכר מריח הסומסום, נטעם כל מני סוגים של טחינה ומוצריה השונים! גם צלם ארמני וסוחר בדים שמייבא ממדינות ערב למאה שערים בדים למלבושי דת. בין לבין חנויות תבלינים וטעימות בשווקים השונים של ממתקים ומטעמי מזרח ירושלים האוטנטיים וכמובן תצפיות שונות מהגגות של העיר העתיקה שיעשו לכם סדר בדברים. בקיצור ה-סיור בירושלים לכל מי שחושב שכבר ראה!

סיור לילי בירושלים 

לשעות הערב והשקיעה מומלץ סיור רומנטי ומפנק, בעיקר בימי הקיץ החמים כשכל היום היה לוהט, בירושלים הלילות קרירים גם ביולי-אוגוסט! סיור שבו מתרשמים מיופי העיר בלילה, צועדים סביב החומה ומביטים אל העיר החדשה, משכנות שאננים וגיא בן הינום מצד אחד, ומצד שני הר הזיתים ועמק הקדרון. בין התצפיות מעבר בסמטאות מלאות אווירה, צלילי לילה נעימים וריחות של פעם.

ואיפה לנים בירושלים? 

רשת סמארט הוטלס מציעה שלושה בתי מלון בירושלים לנוחיותכם. כדי לנצל הכי טוב את השהות שלכם וליהנות מהסיורים הרבים בירושלים חשוב מאוד להזמין מלון מרכזי. האזורים המומלצים הם מרכז העיר סביב הרחובות שמאי, שץ או הורקנוס, יש גם בעיר העתיקה אבל שם המלונות קצת פחות איכותיים בד”כ.